Květen 2011

Na zahrádce u babičky 1.

31. května 2011 v 9:40
Z paneláku velmi rády vypadnem k babičce na zahrádku. Přiložit ruku k dílu a trochu vypomoci mi nedělá nejmenší potíže. Horší je to po návratu domů. To mám nohy a záda namožené jako z fitka. :-D

Teď už je na záhony lepší podívaná, než začátkem května, kdy toho spoustu pomrzlo. Nějaká ta zelenina, květiny nebo listy na stromech znova obrostly. Ale že se nedočkáme vlašských ořechů mne docela mrzí. Už jen proto, že ani loni nebyly.

Co k obědu?

29. května 2011 v 5:59 Jídlo
Tak tuto otázku si kladu dnes a denně.
Sáhnu hluboko do kapsy, podumám, jak za málo krejcarů vyčaruji hodně muziky a pak tancuji v kuchyni až do odpoledne. Nejdřív kolem sporáku, aby každému chutnalo a pak dávám binec po vaření do pořádku.

Nejdřív jsem vás namlsala sladkým, dnes ukázka obědů z archivu. Nic extra, běžná česká kuchyně.
Vepřo - knedlo - zelo

Polévka z kachních drobů s domácími knedlíčky i nudlemi

Přírodní roštěnky

Bramborové knedlíky plněné uzeným masem

Sladké pomazlení

27. května 2011 v 11:50 | Moje výroba |  Jídlo
Přišly deště, ochlazení,
dám si malé pomazlení.
Nervy vzpruží drobnosti -
moje chutné sladkosti.

Víkend v Krkonoších - 3.část

25. května 2011 v 10:16 | Poslední část |  Na horách
Další pěknou procházkou od chalupy byla Pec pod Sněžkou. Jedno z nejznámnějších turistických center východních Krkonoš tvoří hluboká horská údolí, lesnatá úbočí i alpínské pásmo s drsnou tundrou na hřebenech.

Cestou do Pece jsme měly opět výhled na Studniční horu se zbytkem letošního sněhu, kde větrné proudy ukládají množství sněhu o průměru 4 - 8 m, za příznivých podmínek i přes 15 m.

Nepřehlédnutelnou dominantou Pece je hotel Horizont tyčící se do výše 50 m. Luxusní ubytování v něm náročné dokonale uspokojí.

V informačním centru, obchodu s dárky a suvenýry v dřevěném domě Veselý výlet se vždycky ráda zastavím, abych koupila zase jiný pohled na památku a prohlédla si nabídku zboží. Závratné ceny mne však často od koupě odradí.

Při toulkách nechyběla ani horská flófa - kultovní rostlina Krkonoš, přísně chráněný hořec tolitovitý

Prstnatec

Zrající borůvky, které si natrháme o prázdninách
Smrk

Fauna - tradiční srnčí a sametoví mravenci

A především Krakonoš, vládce hor, který dohlíží, aby všude bylo spravedlivě
Na závěr ještě panorama

Zas prolezly jsme Krkonoše,
pozdravily Krakonoše.
Svoji náruč na Hlušinách
otevře nám chaloupka o prázdninách.

Víkend v Krkonoších - 2.část

24. května 2011 v 7:35 Na horách
Na Vlašských boudách, vršku západního svahu Velké Úpy, byla dlouhá léta oblíbeným místem pro zastavení farma Davida Sosny. Turisté se zde velmi rádi zastavovali, aby ochutnali domácí jogurty s borůvkama vyrobené z nejlepšího mléka od krkonošstkých kraviček, metýnky, koláče nebo jen sklenku čerstvého mléka.
Od jara r.2008 je však farma mimo provoz a na loukách se místo kraviček pasou ovečky a kozy.

Když jsme z vršku Vlašského vrchu popošly kousek dál směrem na Thámovy boudy, naskytl se nám mezi větvemi stromů výhled na Sněžku, nejvyšší horu Česka, na kterou plánujeme výstup o prázdninách s manželem.

Druhým úžasným pohledem mezi stromy byla Studniční hora, kde pravidelně jako poslední sníh zůstává tzv. Mapa republiky. Podle správců národního parku letos mocná vrstva sněhu roztaje nezvykle brzy. Do konce července, jak bývá zvykem, se neudrží.

Poslední ukázku z víkendu v Krkonoších vám ukážu příště, jestli zvládnu obrázky v galerii trochu rozdělit, protože už se mi tam vkládání dalších nevejde. :-(

Víkend v Krkokonších - 1.část

23. května 2011 v 14:20 Na horách
Protože se manžel odmítl zůčastnil rodinného pobytu v Krkonoších a dal přednost kuželkářskému turnaji, vzala jsem místo něho kamarádku. Dcery byly nadšené, že plánovaný pobyt na oblíbené chalupě nebyl zmařen a dámskou jízdu velmi rády uvítaly.

Do roubené chaloupky na Hlušinách, na západním svahu Velké Úpy v Krkonoších mne přivedli rodiče poprvé ještě v útlém dětství. Od té doby jsem tam byla už nesčetněkrát a jsem velmi potěšená, že i mým dcerám se toto místo stalo rájem na Zemi.

Z chaloupky máme krásný výhled na protější kopec Velké Úpy - Pěnkavčí vrch.

Pohled na Velkou Úpu

Dominantou Velké Úpy je barokní kostel Nejsvětější Trojice založený z popudu císaře Josefa II. v r.1788. Dochovaný je i hřbitov s náhrobky rodin původních dřevařů, horníků a horských hospodářů, kteří Velkou Úpu před více než 400 lety založily. Cestou " k nám" kolem něho procházíme.

Z cestičky nad kostelem je krásný výhled na Úpu

Lesní cestou

Veselí tu vzbuzuje tento rozcestník do světa

K chaloupce nás dovede i asfaltová cesta přes Vavřincův důl, po které chodím raději v zimě, když je zasněžená. V létě se od asfaltu sluníčko příliš odráží a nepříjemně pálí.

Zítra vám ukážu další okolní krajinku.

Veget

18. května 2011 v 14:52 Jídlo
Konečně se nám zas počasí polepšilo, nebíčko máme jak vymalované, konečně mám vyřešené ukradené SPZky z auta a tak si můžu sednout na balkón, oddechnout si a smlsnout nějakou tu mňamku.

Palačinky s ovocem a se šlehačkou.

Roláda. Ty obzvlášť miluji v různých variantách. Jsou rychle upečené, rychle vystydlé, dobře se stáčí a krájí se na kolečka - porcičky akorát. A když udělám svůj oblíbený kávový krém, tak to je vůbec pošušňáníčko.

Zmrzlinové mlsání

13. května 2011 v 7:26 Jídlo
Po několika hezkých slunečných dnech nám meteorologové předpověděli déšť s krupobitím. Už dva dny uklízím z oken truhlíky s muškáty, aby mi je kroupy nepomlátily, ale celkem zbytečně. Zatím se k nám nic předpovídaného nedostavilo.
Horko a dusno však stále láká k osvěžení a tak jsme si včera připravili polárku se šlehačkou. Mňam, to byla bašta. Takové mlsání bych si dala líbit každý den.

Zmrzlí přišli dřív

10. května 2011 v 11:08
Ledoví muži Pankrác, Servác, Bonifác přišli letos nečekaně dřív a způsobili škody. Nám na zahrádce zmrzly brambory a celý ořešák. Už jsme se chtěli radovat, že po loňské neúrodě ořechů jich letos bude dostatek, ale květenství a mladé lístečky mrazíky nevydrželo.

Moje oblíbené konvalinky zůstaly krásné.

Další mrazíky už předpověď nehlásí, tak jsem ven vystrčila muškáty.

Obyčejná krása

7. května 2011 v 17:49
Na vycházce s foťákem jsem dlouho nebyla a přesto jsem kolem sebe měla krásné obyčejné pokoukání.

Tohodle koníka vidíme pokaždé, když přijedeme k babičce. Sousedi ho vždycky vypustí na plac a přivážou ke kolíku, aby se celé dny pásl. Dostane k tomu i kýbl vody, ale jakmile do něho drkne a vylije ho, má smůlu. Ať slunce praží jak chce, jiné pití nedostane. Je velmi obdivuhodné, že v parných létech za ty dlouhé roky ještě neskolaboval, protože nikdy nemá ani špetku stínu.

Májový západ slunce podruhé

5. května 2011 v 8:20
Včerejší západ slunce už tolik nezářil jako ten předchozí. Byl docela jiný, světlý, plný barev. Mně se moc líbil. Za ukázku jistě stojí.

Májový západ slunce

4. května 2011 v 8:41
Včerejší den u nás moc příjemný nebyl . Téměř celý den lilo jako z konve i se sněhem a foukal vítr. Počasí vlezlý, že by psa nevyhnal. Večer však západ slunce zářil jak kouzelná lampa. Nějaké paprsky nám i v bytě zazářily, což na severní straně nebývá. Hned jsem vystrčila foťák z okna a pořídila záznam.