Sněžka

30. července 2011 v 18:45 | Můj výstup a snímečky |  Na horách
Nevyšším vrcholem České republiky je hora Sněžka 1602 m.n.m. na Hraničním hřebenu v Krkonoších.
Přes její vrchol prochází česko-polská státní hranice. Skalnatý holý vrchol poskytuje díky své výšce neomezený výhled do krajiny České republiky a Polska.
Počasí tu bývá spíše chladné a větrné, ale než vám zůstane z jablka ohryzek, může se ve vteřince z koulejících se černých mraků vyhrabat sluníčko s úžasnou viditelností. Nebo přesně naopak.

Na vrcholu hory bylo postaveno několik staveb.
Konečná stanice lanovky z Pece pod Sněžkou. Lanovka sem vede přes mezistanici Růžová hora už od r.1949.

14 m vysoká rotunda kaple sv.Vavřince je nejstarším objektem. Každoročně se k ní (někdy začátkem srpna) koná svatovavřinecká pouť, které se vždy účastní Václav Klaus. Výstupu v tomto obrovském davu lidí se vyhýbám. To pak člověk nemá šanci si ani za keříček odskočit. Jiní tento den naopak vyhledávají.

Polská bouda s meteorologickou stanicí nás letos svou vnitřní přestavbou velmi nemile překvapila. Dříve jsme v ní nalézali útočistě pro odpočinek, teplo a hlavně konzumaci vlastní svačiny. Letos jsme si již svoji svačinku v teploučku vyndat nemohli. Po zničené části boudy silným ledem byla sice nově opravena a uvnitř úžasně vyzdobena, ale s jinými pravidly. Strávnici zde mohou konzumovat jen jídlo tady koupené. Za zloté či za koruny, jak si račte přát. Ovšem cena sedminásobně vyšší tlačí chuďase do kolen. Koupit zmrzlinu za 49,- Kč + odskočit si za 20,- Kč udělá celé rodině totální díru do peněženky.

Raritou je Česká poštovna Anežka, která je tak nejvýše položenou poštovnou u nás. Může se odtud poslat pošta s razítkem Poštovna na Sněžce. Ani tady není možné vytáhnout z batohu svůj rohlík. Navíc prostor široký jak myší díra se stává rájem kapsářů. Tato, na můj vkus ošklivá bouda jak pěst na oko, je v současné době za spoustu milionů na prodej. Máte-li zájem, může být vaše.

Sněžka je velmi vyhledávaný turistický cíl a rozhledný bod. Vede na ni několik tras.
A protože jezdíme do Korkonoš na tu stranu, na téměř její úpatí, je našim cílem vyšplhat na ni každý rok.

Celodenní túra od 15. do 20.km (podle toho, jaké trasy si vyberem) nám dá pořádně zabrat a vždy se vracíme na chaloupku dočista upachtěni. Ti zdatnější, kterým by byly naše kilometry málo si trasy křížem krážem Krkonoš samosřejmě prodlužují jak je jim libo.
Ale nám to bohatě stačí. Výstup nám dá do těla a při něm prohlížíme okolní krajinu. Je nádherná. Jsou to kopce a doliny zalité zelení. Někdy blankyt a slunce nad hlavou, někdy černé mraky i déšť, mnohdy i v červenci s vločkami sněhu.

Již několik let za sebou můžeme i s dětmi jásat "zase jsme ji zdolali, pro letošek máme splněno." Svést se pohodlně lanouvkou nám připadá jako švindl.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Karen Karen | Web | 30. července 2011 v 18:56 | Reagovat

Ještě bys mohla na ukázku vystavit razítko ze Sněžky, aby všichni věděli, jak vypadá. ;-) :-)

2 Amelie Amelie | Web | 30. července 2011 v 19:15 | Reagovat

Nádherné forky, děkuji za virtuální procházku.

3 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 30. července 2011 v 21:32 | Reagovat

Olinko tak blahopřeji ke zdolání Sněžky :-)

4 Ema Ema | Web | 30. července 2011 v 21:41 | Reagovat

Oli, parádní snímečky Sněžky i bezva povídání. :-) Můžu si připsat bodík? I tam jsem byla. ;-)  :-D  :-D  :-D

5 Jitka Jitka | Web | 30. července 2011 v 22:17 | Reagovat

Pěkný výlet . :-)

6 Margarita Margarita | Web | 31. července 2011 v 12:19 | Reagovat

Takové výlety mám moc ráda, ne jen ležet u vody. Také jsme tam kdysi byli a šli jsme dolů někudy zadem a zabloudili. Pak jsme se ocitli na spodním parkovišti a auto měli o tři kilometry dál. :-D

7 Blanka Blanka | Web | 31. července 2011 v 13:15 | Reagovat

Tak na Sněžku musí být hezký výlet.Při těch cenách by mě celkem zajímalo,kolik stojí ta lanovka.Výhled vidím stojí za tu námahu při výšlapu :-D

8 Oli Oli | 31. července 2011 v 18:16 | Reagovat

[1]: :-)

[2]: Dík. Bude pokračování.

[3]: Maruš, to je naše každoroční tradice. :-D

[4]: Připiš si jich třeba deset, ať se ti radost zdesetinásobí. :-D :-D

[5]: Díky. :-)

[6]: Díky krajanko. Kdepak na horách, tam je mapa důležitá. Obzvlášť v zimě se cesta rychle ztratí. Ale ze Sněžky vedou všechny cesty jenom dolů. :-)

[7]: Blani, je to moc prima túra. Myslím, že by si ji měl každý Čech aspoň jednou za život udělat. A cena pro dospělé je nahoru 180,- Kč. ;-)

9 Hanka Hanka | Web | 31. července 2011 v 21:34 | Reagovat

Úžasné fotky, Oli, pohled na Sněžku je nádherný. :-) Hned bych se do Krkonoš vydala, ale hodně by mi vadily davy lidí. :-?  :-)

10 Oli Oli | 1. srpna 2011 v 17:22 | Reagovat

[9]: Hani, díky za pochvalku. Po Krkonoších už nechoděj davy lidí, jako tomu bývalo za totality, to jen na Sněžku o Svatovavřinecké pouti a to tam nelezu ani já. :-D

11 luko luko | E-mail | 3. prosince 2011 v 19:42 | Reagovat

Máš pravdu, ta  poštovna na Sněžce je děs, běs. Je to výsledek ekoteroristů, kteří neumožnili postavit něco jiného vzhledného. Nejlépe by bylo, kdyby do té architektonické kreatury udeřil kulový blesk, nebo kdyby ji někdo zapálil, ještě bych mu za to poděkoval :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.