K prameni Labe

24. srpna 2011 v 6:36 | Moje zážitky a fotografie |  Na horách
Ach, jak jsou ty naše hory české,
voňavé a tuze hezké ....

Naše dlouho plánovaná 15.km túra vedla k prameni Labe.
Kdo nešvindloval a nevezl se až na Zlaté návrší horským autobusem, mohl se kochat krásným výhledem do kraje.
Na prvním snímečku je v pozadí Sněžka.

Dominantou této strany hor je Kotelní sedlo. Hora vysoká 1435m se dříve nazývala Kokrháč.

Zlaté návrší - součást hřbetu severozápadních Krkonoš

Vrbatova bouda postavená r.1964 stojí na křižovatce turistických cest na Zlatém návrší a byla pojmenována po Václavu Vrbatovi, tragicky zesnulém závodníkovi v r.1913.

Mohyla Bohumila Hanče a Václava Vrbaty stojí kousek nad Vrbatovou boudou a připomíná tragickou událost, kdy v březnu r. 1913 při závodech na 50 km oba čeští závodníci, horalové a velcí přátelé ve vánici umrzli.
Filmovou podobu tohoto příběhu s Josefem Bekem v roli Hanče si v televizi nikdy nenechám ujít.

Toto je tzv. řopík - vojenský betonový bunkr z 2. světové války

Pančava. Nádherná část přírodní rezervace, kde na Pančavské louce pramení řeka Pančava, pravý přítok Labe. Na skalnaté hraně louky vytváří 250m vysoký Pančavský vodopád padající do Labského dolu.

Přicházíme k Labské boudě. Už 3 roky usiluje správa Krkonošského národního parku o zbourání tohoto obrovského železobetonového kolosu a navrácení pozemku přírodě, na což chybí peníze. Horská služba však Labskou boudu považuje za důležitý orientační bod a možnost schovat se před nepřízní počasí.

Konečně jsme u cíle naší cesty - u pramene Labe.
Velmi vyhledávané místo turisty se nachází na hřebeni Krkonoš v nadmořské výšce asi 1387 m na Labské louce. Tady je voda symbolicky upravena skruží a označena jako počátek Labe.
Kamenná stěna zobrazuje erby významných měst, kterými řeka na své cestě do Severního moře protéká.

A tohle je panorama Krkonoš po dešti, který nás cestou zpátky pořádně zmáčel.
Tento šplách mi doslova znehodnotil moje oblíbené kožené boty.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Marie Marie | Web | 24. srpna 2011 v 8:21 | Reagovat

Oli, provedla jsi nás krásnou cestou po Krkonoších. To jsem ráda, že jste nešvindlovali a k prameni Labe poctivě došlapali. Fotografie hor jsou nádherné. :-) :-)  :-)

2 Blanka Blanka | Web | 24. srpna 2011 v 12:14 | Reagovat

Oli,moc děkuju za procházku...nebo spíš horskou tůru.
Nádherné fotky jsi nafotila a nám ukázala moc krásný kousek přírody!!!!!

3 RocK-pUNk-meTaL... ;) RocK-pUNk-meTaL... ;) | E-mail | Web | 24. srpna 2011 v 14:01 | Reagovat

Jééj.Ja mám fest rada hory <3 .. Hned by som šla niekam na túru do Tatier alebo niekde. Krásne fotky. Normálne záávidíím :D

4 Hanka Hanka | Web | 24. srpna 2011 v 22:57 | Reagovat

Oli, to byla úžasná procházka. Fotky máš nádherné a očividně jsi nešidila a šla pěšky. Taková túra by byla nad moje síly, ale do Krkonoš bych se strašně ráda podívala. Bohužel, za jeden den, vlastně půlden,  by se nedalo nic moc stihnout. :-?

5 Oli Oli | 25. srpna 2011 v 6:30 | Reagovat

[1]: Maruš díky. Po svých to berem pořád všude už jen proto, že si chceme všechno krásně prohlédnout. Na švindly lanovkama, vláčkama a autobuskama nám stejně nějak nezbývá. :-D

[2]: Blani díky. Však jsme si toto oblíbené turistické místo plánovali několik let. Konečně nám to vyšlo. ;-)

[3]: Taky mám ráda hory. A vaše Tatry jsou prý náááádherné skalnaté hory. Kam se hrabe naše Sněžka. :-)

[4]: Hani díky. Jedna kapsa prázdná, druhá vysypaná, tak to berem všude pěšky. Hani, pobyt v Krkonoších se ti přece může splnit. Ubytováního je tam habaděj na jak dlouho chceš. :-D

6 Natty Natty | Web | 25. srpna 2011 v 8:30 | Reagovat

Hezké pobouřkové ráno Oli, vidím, že výlet k prameni byl moc pěkný, hezky jsi cestu zdokumentovala a já si trochu zavzpomínala, také jsme tato krásná místa navštívili. Oli, měj pěkný den :-)

7 Vlasta Vlasta | Web | 25. srpna 2011 v 21:05 | Reagovat

Oli, to je naprosto vyčerpávající krásná procházka po Krkonoších. Já jsem tam byla dvakrát, ale pokaždé v zimě, ale loni jsme si takhle vyšlápli v Jeseníkách a taky to byla paráda :-)

8 Oli Oli | 26. srpna 2011 v 8:20 | Reagovat

[6]: Natty díky. Vidím, že Krkonoše ti zas tak cizí nejsou.

[7]: Díky Vlasti. My tam byli již loni v květnu. To byl pramen Labe ještě pod sněhem, takže jsme se tam teď v létě museli vrátit.

9 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 30. srpna 2011 v 0:06 | Reagovat

Hurá a už jsem v cíli cesty no krása. :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.