Cesta na Hnědý vrch (1207 m.n.m.)

30. srpna 2012 v 17:18 |  Na horách
Novým turistickým lákadlem u Pece pod Sněžkou je už 4 roky vyhlídková věž na Hnědém vrchu.
Ještě jsme tam nebyli a tak jsme se na nejvyšší rozhlednu Krkonoš (27m) vypravili až teď.

Snadno dostupný vrchol po čtyřsedačkové lanovce jsme však vyměnili za nohy. Jsme přece turisté jak se patří.

Značená turistická trasa tam nevede, tak jsme oklikou kráčeli vzhůru. "Všechny cesty vedou do Říma a počasí je ideální, takže pár kiláků nám vůbec neuškodí", říkala jsem rodince a stoupali jsme vzhůru.
Po suchých stezkách

i přes mokřady,

na každém odpočívacím místě jsme si kapánek oddechli a posilnili se, nebylo kam spěchat. Především pití šlo hodně na odbyt.

Cestou se nám naskýtala i nádherná panoramata na Krkonoše.

Všude nás také doprovázel můj oblíbený hořec tolitovitý, přísně chráněná květina, kterou mají Krkonoše ve znaku.

Když jsme se najednou vyloupli asi ve 3/4 cesty lanové dráhy, začalo se rázem nádherné počasí kazit.

Nechali jsme tedy rozhlednu rozhlednou a začali jsme se vracet. Čekalo nás zpátečních asi 6,5 km a nad námi černá mračna doprovázená čím dál silnějšími bouřkami.

Podařilo se nám ujít hodně cesty a před posledním stoupákem do chalupy se v údolí schovat. Po půl hodině začal déšť slábnout. Natáhli jsme pláštěnky, že ten trošek mrholení přežijem.

Jak jsme se zmýlili. Déšť začal opět sílit. Liják i s kroupama doprovázený silnými bouřkami a blesky nás bičoval celých 1,3 km nahoru. Stoupali jsme lesní cestou do kopce velmi svižným krokem, ani vydechnout si nebyl čas. Blesky lítaly a my uprostřed lesa neměli nejmenší možnost úniku.

Nejhorší varianta - v lese, všude stromy, nikde úniku a my v pohybu s mobilama (i foťákem) v batůžku pod pláštěnkou.
Jindy krásná, suchá, jehličím posetá lesní cesta byla teď plná vody. Jako řeka se ten proud valil z kopce dolů a my stále stoupali do chalupy.

Nakonec jsme byli v cíli a štěstím nám spadl kámen ze srdce.
Převléknout se do suchého a mokré u krbu usušit už nebyl vůbec žádný problém. Stráň u chalupy posetá kroupama vypadala jak první prašan sněhu. Ještě za hodinu, co jsem uvařila a najedli jsme se, nebyly všechny kroupy rozhřáté. Vyfotila jsem je už jen přes okno, protože ven se mi rozhodně nechtělo.

A rozhledna na Hnědém vrchu? Na ní se hold budeme muset vypravit jindy. A nejlíp si ještě nějakou kačku ušetřit a pohodlně se jako ostatní svést vyhlášenou čtyřsedačkovou lanovkou.
Na památku máme zatím jenom pohled.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Blanka Blanka | Web | 30. srpna 2012 v 20:59 | Reagovat

Oli,jsou to zase moc povedené fotky!!!!
Všude kolem krásná příroda.Procházka byla určitě fajn a máte zase důvod se vrátit...už kvůli té rozhledně :-)

2 Ella Ella | Web | 31. srpna 2012 v 5:47 | Reagovat

Tak to byl teda zazitek,co se tyce pocasi od vseho trochu.Priroda je tam ale krasna :-D U nas ted zrovna pada snih a podle kalendare zitra zacina jaro.

3 Natty Natty | Web | 31. srpna 2012 v 6:31 | Reagovat

Oli, vidíš jak máš bohatý život, kdo by se mohl pochlubit takovými zážitky. Moc pěkná fotoreportáž a ty hořce, to je nádhera. Dnes pozor, opět prší a dost silně, alespoň u nás na Vysočině :-D Pěkný den. :-)

4 Hanka Hanka | Web | 31. srpna 2012 v 20:15 | Reagovat

Opět krásné pohodové snímky, Oli, a ten hořec ti závidím, mám hodně velkou sbírku kytek ve fotografiích, ale na žádný hořec, natož tolitovitý, jsem ještě nenarazila. :-(
Zdravím tě a přeji pěkný víkend. :-) Hanka

5 Oli Oli | 1. září 2012 v 14:12 | Reagovat

[1]: Mám tu krajinu moc ráda. Její ovzduší je velmi blahodárné a potřebné.

[2]: Nám klepe podzim na dveře, doufám, že bude krásné babí léto.

[3]: :-D Ano máš pravdu, Natty, moje trasa od sporáku do Krkonoš a zase zpátky je velmi bohatá. Jsem hroooozně ráda, že se tam můžu vracet.

[4]: Hani, klidně si okopíruj moje hořce. Někdy je nezahlédnu celý den, někdy je potkávám po celé túře. Záleží, kde se pohybuji. Je to tady nejznámější chráněná rostlina, Krkonoše ji mají ve znaku a já jsem si je moc oblíbila. Už jsem zahlédla i jiné odstíny hořce - takový fialkový, ale fotka barvu zkreslovala modře a pak bílý. Ten jsem zahlédla jednou jedinkrát, ale nemohla jsem z cesty odbočit do srázu ochranného pásma. Ani nevíš, jak mi to bylo líto. :-)

6 Jana Jana | Web | 5. listopadu 2013 v 9:45 | Reagovat

Krásný výlet! O víkendu tam pojedeme s rodinou, tak snad vydrží listopadové počasí..

7 Honza Honza | 20. listopadu 2014 v 9:49 | Reagovat

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.