Cesta na Sněžku (1602 m.n.m.)

3. září 2012 v 8:13 | Moje túra se snímky
Prázdniny zas zmizely v nenávratnu. Holky nastartovaly novou školní docházku a já tu mám ještě obrázky z předposledního prázdninového týdne.

Vrchol nejvyšší hory Česka je turistickým magnetem.
I já vám o ní vyprávím každý rok. Protože máme možnost se na tuhle stranu Krkonoš neustále vracet, daly jsme si s holkama za povinnost ji každý rok pokořit a již po sedmé se nám cíl splnil. Manžel o to vůbec nestojí, říká co tam, na tom kamenitým kopci, ale ve finále s námi šlape.

Tento největší krkonošský ledovcový kar se skalnatým úbočím Sněžky připomíná svým tvarem trojboký jehlan.
Pojmenování vzniklo od přídavného jména sněžná - sněhem pokrytá.

Výstup na horu je možný z mnoha turistických tras. My vyšli v 7.30 h ráno z chalupy ve Velké Úpě. Svezení lanovkou na Portášovy boudy nám zpříjemnilo prvních 1,5 km stoupání.

Dál už jsme kráčeli po svých přes luční enklávu Růžohorek, kde se vždy nabízí velký sortiment jídel. My měli zásob plné baťůžky a tak jsme se tu posilnili z vlastních zdrojů.

Na Růžové hoře byl nezvyklý ruch. Spousty aut a montérů kolem tvorby nové lanovky jsem nefotila. Zatím tedy ještě nebudovali nic nového. Zatím byl pryč druhý úsek lanovky vedoucí odtud na Sněžku a prvnímu úseku vedoucímu z Pece sem na Růžovou horu se čas existence také nemilosrdně tenčil.
Po 62 letech tak zůstane známá dvojsedačka už jen historií a švindlíři budou 'zdolávat' vrchol v nové kabinové lanovce.

Počasí nám tentokrát Krakonoš zajistil ideální. Vůbec nemohlo být líp. Za chvilenku jsme měli 2 kilometrový cíl v dohledu. Srdéčka nám tloukla radostí, že se blížíme k vrcholu, že i letos si budeme moci odškrtnout další splněný bodík, když mi do polského telefonního pásma volala mamka se smutnou zprávou. Přijela nám domů, do bytu zalít kytky, ale než si koupila chleba, někdo jí před sámoškou ukradl kolo! Ach jo! Jak se na vesnici v 73 letech, kdy už jí zdraví taky kapku pokulhává, bude pohybovat? Drzost lidí opravdu nezná hranic!

Nemilá zpráva mi z hlavy sice nevypadla, ale tak krásný den jsem si přece jen chtěla užít. Posilněni čokoládkou jsme vystoupali na vrchol.
Ano, jsme zase tu a změnou je tu bourání konečné stanice lanovky. To jsem nefotila. Na snímku je k vidění naše bouda, Česká poštovna Anežka (ta krabice vpravo), kde si holky speciálním razítkem značkují pohledy a kaple svatého Vavřince (vlevo).

Z druhé strany opět kaple sv. Vavřince (vlevo) a poslká bouda.

I když to na vrcholku trošku foukalo a dlouhé rukávy jsem snesla, počasí bylo vynikající, rozhled do širého kraje nádherný, na létu tento den nic neubral.

Sestup ze Sněžky vám ukážu příště, ještě ho nemám zpracovaný.

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lucie Lucie | Web | 3. září 2012 v 19:17 | Reagovat

Oli, to je nádhera! Je můj sen se na Sněžku také někdy podívat, i když já bych asi nejspíš patřila mezi ty "švindlíře" a svezla bych se na vrchol lanovkou :-D Dolů už bych šla samozřejmě po svých, vím, že se najdou i tací, kteří se i dolů svezou, ale zas až takový lenoch nejsem  :-D
Koukám na ty fotografie a výhled jste tedy měli parádní a vůbec i to počasí vyšlo krásně, to je vidět :-)
Teda chudák maminka, ti lidé jsou tak drzí, ukradnou co můžou! Naší babičku dokonce jednou přepadli, ukradli ji kabelku s penězi i mobilem, ještě dodneška je z toho celá vystrašená a bojí se někde chodit sama.. A to se to stalo za bílého dne! Že se ti lidi nestydí takhle využít starého člověka! :-/
Tak teď máte tip, co koupit mamince k Vánocům :-) :-) A k tomu ještě pořádný zámek!

2 Babeta Babeta | Web | 3. září 2012 v 21:19 | Reagovat

Rozhled nahoře jste měli opravdu parádní. To je hezké, takhle každým rokem pokořit Sněžku. My bychom zase mohli každoročně vystupovat na Lysou horu, hodně lidí to tak dělá, někteří nadšenci i v každém ročním období. Ovšem neděláme to. :-|

3 Ella Ella | Web | 3. září 2012 v 22:06 | Reagovat

Pocasi vam opravdu pralo mely jste krasny vyhled do krajiny. Ja jsem byla na Snezce jenom jednou a to v 65 roce a podle fotek bych to tam ted nepoznala. :-D

4 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 3. září 2012 v 23:21 | Reagovat

Olinko smekám, každý rok brrrrr :-D, ale i já bych šlapala kdybych mohla ;-)No ve středu pokořím naši Lysou horu :-)Máš moc hezké fotky.

5 Natty Natty | Web | 4. září 2012 v 5:30 | Reagovat

Oli, výstup na Sněžku sis určitě užila, sluníčko svítilo, což dokazují fotečky a co se týče zlodějů, tak k tomu není co dodat. Okrást starého člověka je dnes velice módní :-( Hezký den.

6 Ema Ema | Web | 4. září 2012 v 20:29 | Reagovat

Oli, to jsem se krásně 'kochla' krkonošskou přírodou. My si udělali výšlap na Lysou horu, ale takhle krásný a čisťounký výhled jsme neměli, i když vidět bylo také docela daleko.:-)

7 Oli Oli | 5. září 2012 v 17:37 | Reagovat

[1]: Lucko, my se ze Sněžky taky před lety svezli lanovkou a to dolů. Vylezli jsme tam v květnu ve sněhu a děti ještě malé měly boty šíleně promočené. Bála jsem se, aby to neodstonaly, tak jsme zpátky vzali fofra lanovkou.

[2]: Třeba tě navnadím a začnete pravidelně pokořovat Lysou horu. Je to úžasný pocit nevynechat a vytvořit dlouhatáááánský řetěz. :-)

[3]: I za mé existence života už se to na Sněžce hodně proměnilo a to jsem proti tobě asi dost velká mlaďucha. :-D

[4]: No vidíš, já vystupuji na Sněžku, ty na Lysou horu, na tom je brrrr jen při špatném počasí. :-D

[5]: No jo, každou radost přebije nějaký smutek a starost. ;-)

[6]: Na konci srpna už bývá na hřebenech podzim hodně cítit. Tentokrát musel být Trautenberk vyjímečně hodný, že Krakonoš vykouzlil tak úžasné počasí. Však to byla díky němu taky túra jak víno. :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.