Zámek Konopiště

28. dubna 2014 v 10:02 | Moje foto s komentářem |  Hrady, zámky, města
Než odvezu počítač do servisu, protože se nám čím dál víc zasekává a na čas bez něj osiříme, snad se mi ještě podaří vytvořit tento článek ze zámku Konopiště.

Už dlouho jsem chtěla holkám dopřát krásnou podívanou tohoto zámku. Protože máme zámek poměrně daleko - asi 170 km, chvilku trvalo, než jsme našli vhodnou příležitost. Počasí, volno a všechno další nám zrovna přálo a tak jsme spojili výlet s delším velikonočním pobytem v Praze.

Původně jsem na zámku chtěla navštívit 3.okruh - soukromé panské komnaty za nejvyšší cenu, ale bohužel, půl hodiny před otvíračkou už byla tato "trasa" vyprodaná a v žádnou jinou hodinu pro náš den už nebyla k dispozici.
Zvolili jsme tedy okruh, který nabízel prohlídku loveckých chodeb, různé salóny, sály, dvě ložnice
a raritu na tu dobu před 1.sv.válkou - kopelnu.

Jedním slovem nádhera.
Dojemný příběh následníka trůnu Františka Ferdinanda a jeho ženy Žofie zastřelených v Sarajevu, který z vévodského sídla na Konopišti vybudoval nádherné reprezentativní panství, se nám nesmírně líbil.

Jako v pohádce jsme si připadali nejen uvnitř, ale i venku v zámecké zahradě. Vůbec se nám odtamtud nechtělo.

Velmi se nám líbila tato mluvící informační tabule. Po stisknutí jakéhokoli očíslovaného "koutu" zámku jsme dostali výklad dřív, než jsme vnitřní prostory s průvodcem navšívili.

Přes zákaz focení uvnitř se mi podařily tři snímky. Vášnivý lovec Ferdinad za svůj krátký život skolil 300 tisíc kusů zvěře. Trofejí zde bylo skutečně nespočet.

V zámecké zahradě bylo radost se procházet a posedět.

Raritu zdejšího zámku, medvěda ušatého, jsme nezahlédli. Celý den byl zalezlý a nevystrčil ani čenich.
Zato velkou radost nám udělali pávi. Krásní zámečtí opeřenci symbolizující přepych i ráj. Viděla jsem je tady už před dvaceti lety a byla jsem ráda, že odsud nezmizeli, že i holky se jejich krásou mohly na vlastní oči pokochat.

Ještě veverky, daňkové a spoustu krásných rododendronů tu bylo k vidění.
Počítač se mi však seká, zlobí, fotky nezmenšuje, že trpělivost se zdlouhavým mordováním s ním mám u konce.
Přeji vám všem hodně zdravíčka a radosti. Snad se mi podaří navštívit vaše blogy alespoň z tabletu.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ema Ema | E-mail | Web | 28. dubna 2014 v 13:50 | Reagovat

To jste si udělali bááááječný výlet. Pohledem na pávi jsem se kochala nedávno na chlumeckém zámku. Dokonce jsem zahlédla i otevřený ocas, ale fotit jsem ho nestihla.:-(
Měj hezký den.:-)

2 Ema Ema | E-mail | Web | 28. dubna 2014 v 13:51 | Reagovat

jejda, co jsem to načmárala? Hrubka jako hrom!!!! :-! Mělo být samozřejmě 'na pávy'.

3 Intuice Intuice | E-mail | Web | 28. dubna 2014 v 17:59 | Reagovat

Krásná reportáž s pěknými fotkami. Výlet se podařil a Tvoje přiblížení nám také. :-)

4 Marie Marie | Web | 28. dubna 2014 v 19:12 | Reagovat

Tak to jste byli v našem kraji,máme to na Konopiště 12 km.Je tam moc hezky.Marie :-)

5 Hanka Hanka | E-mail | Web | 28. dubna 2014 v 21:50 | Reagovat

Překrásné fotky, Oli! Konopiště znám, ale jen zvenčí. Byli jsme tam dvakrát, ale medvěda jsme taky neviděli. Tak se mi zdá, že tam ani není. :-?
Moc pěkná reportáž, včetně slovního doprovodu. :-)

Počítač mě občas taky zlobí, je to o nervy. Přeji ti, aby ten tvůj šel opravit a nestálo to moc peněz! :-)
Měj se hezky. :-)

6 Natty Natty | Web | 29. dubna 2014 v 6:19 | Reagovat

Oli, to jste si užili pěkný výlet a určitě budete mít dlouho hezké vzpomínky. My se na hrady a zámky chystáme také, ale zatím není čas nebo spíš máme jiné "aktivity". :D Přeji, aby PC bylo brzo zdravé a ty měla zase možnost nakouknout k nám a my k tobě. Stále nevím, zda už máš práci či nikoliv, tak snad někdy příště písneš. ;-)Pěkné májové dny.

7 Blanka Blanka | Web | 4. května 2014 v 22:10 | Reagovat

Oli,na Konopišti jsme byli při jedné naší dovolené v ČR.A taky se nám tam moc líbilo.Tehdy jsme v zámecké zahradě dokonce potkali i Františka Ferdinanda na procházce...v kostýmu i s manželkou.Pamatuju,že nás taky na zámku ohromilo to množství loveckých trofejí.
Oli,určitě jste si výlet užili a ta dlouhatánská cesta stála za to!

8 Oli Oli | 6. května 2014 v 8:15 | Reagovat

Devcata, dekuji vam vsem za mile komentiky. Mam spoustu snimku a peknych temat k ukazkam vcetne prvomajovych Krkonos, ale bez pocitace, jen s mini tabletem bych to dohromady nedala.
Preji vsem krasne majove, laskou zalite dny.

9 Amelie Amelie | Web | 19. června 2014 v 0:59 | Reagovat

Jéé, Konopiště..tam chodíme pěšky, ale v zámku jsem nebyla snad dvacet let...Na medvěda a pávy se občas nechá zlákat i Jeníček. Parádní výlet.

10 Ella Ella | Web | 30. června 2014 v 11:08 | Reagovat

Vypada to tam moc hezky, :-D urcite to stoji za navstevu,mozna ze se tam take nekdy dostaneme clovek nikdy nevi. :-D

11 Natty Natty | Web | 21. července 2014 v 5:31 | Reagovat

Ahojky Oli, nakukuji a ty nepřidáváš zajímavosti ze svého života. ;-) Přesto děkuji za komentáře a jsem ráda, že ke mně stále nakukuješ - to je milé a potěší. ;-) Pěkný nový týden.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.